onsdag, augusti 13, 2008

LINKÖPINGS LASARETT

Efter att vart där på Linköpings Lasarett i 4 dygn, för att sedan komma till Sahlgrenska, kan jag klart konstatera att miljön var tråkig i Linköping, men personalen var fantastisk och kompitenta i sin helhet tack vare dom klarade man av dessa 4 dygn. Ambulanspersonalen var mycket duktiga, trevliga och kompitenta! Både Gert som patient och jag som anhörig blev välinformerade om vad som gjordes och skulle göras! Men vi fick hemlängtan eftersom i Göteborg bor vi och så...

Men på Sahlgrenska var det tvärtemot, trevliga lokaler, trevligt dagrum med balkong och rum för TV också och roliga patienter! Men personalen i sin helehet var inte lika kompitent och tillmötesgående som i Linköping, som anhörig kände jag mig som "den osynliga mannen" och Gert kände sig passiv men gjorde ändå framsteg. Det är först som Gert kom hem som han känner sig att han riktigt bättrar sig, men skall tilläggas att hans blodtrycks medicin har hjälpt till en del också.
Gert väntar på en tid som han inte fått ännu hos Björkekärrs VårdCentral.
Så idag skall Gert ringa sin nya läkare där och trycka på lite... och jag skall ringa min läkare där och se om jag kan få en läkarundersökning... därför har jag sjukskrivit mig från jobbet. Jag fick ringa företagshälsan PREVIA på Gotland för att göra min sjukanmälan och jag sa till dom som det var... och de tyckte det lät klokt och att de skulle höra av sig om 3 dagar för att se hur det gått med läkarbesöken...

Gerts läkare på vårdcentralen visade sig vara jättetrevlig och Gert fick en tid. Men tyvärr fick jag inte tag på min läkare, så jag har skrivit ett brev till henne istället för att få en tidsbokning då.


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥