onsdag, oktober 22, 2008

Frukost av en Butler...

Vaknade till och där ligger Nellie och studerar mig och blicken är frågande; skall matte gå upp? Till slut reser jag mig upp och kliver ur sängen. Och voilá, frukosten är klar på köksbordet... av självaste The Goatlord... Och efter frukosten gav jag alla jyckarna sin mat. Idag fick de enbart sitt hundfoder, men med en klick "mild youghurt" i för magarna och några Frolic i som extra smaksättning. Vid 14-tiden skall mina föräldrar dyka upp och meningen är då att vi skall åka ut allihopa med jyckisarna, men först ska vi käka en dagens på Marcos i Sävedalen. En dagens där är fram till kl 17.00, vilket är utmärkt för man slipper äta så tidigt. Efter 14-tiden brukar folken mattas av. Marcos har bytt ägare nyligen och kocken, men några av de anställda känner vi igen. De skall vara kroater förut som haft restaurangen, men nu vet jag inte... kanske kroatisk fortfarande förmodar jag? Vi har tjuvkikat på menyn för veckan så vi vet att idag serveras det "WienerSchnitzel". Deras salladsbuffè är bland det bästa jag vet och nog av det största urval jag skådat. Sedan ska vi ta ut hundarna efter detta... och jag tänkte ta med mig kameran, får se om jag plåtar något?

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥