onsdag, november 05, 2008

HJÄRNBLÖDNING 2

Efter att Gert drabbats ytterligare en gång till fast denna gång av en mindre infarkt vid samma ställe som den första mindre blödning... detta skall egentligen inte kunna inträffa... detta är mycket ovanligt! ...så ambulanpersonalen vid detta tillfälle upplevdes lite smått otrevligt! Sedan när man kom till akuten bara bli placerad... för väntan eller ingenting... höra saker utanför rummet "skvaller" och dessutom att ambulanspersonalen hänger med vårdarna... mycket illa! Och körde gert till Östras SjukhusAkut! Dessutom lite otrevligt bemötande av läkaren, som kom in första gång för info att Gert ska röntgas... Ingen hjälp eller hjälpmedel för toalettbehov, såsom kissa/skita. När man hävdade detta för någon form av sköterska som sitter och skvallrar med ambulanspersonal, säger hon tyket att tryck på den röda knappen. jag gjorde detta och ingen kom! Då gick jag fram till henne och påpekade detta varvid hon smått tyket svarade att vi är upptagna oc har mycket och göra. Varvid hon fick en utskällning av mig och jag påpekade också dessutom att det skall ligga framme i rummena lättttillgängligt om man inte har tid... med mera. Sedan såg jag inte röken av henne mera... Efter flera timmars väntan blev det röntgen och väntan på svar! När man väl får svaret är det att inget är fel... Då vill man skicka hem Gert och vägrar både att ta emot honom på östra eller sahlgrenska... Både Gert och jag fick hävda vår rätt, men som tur var var denna läkare lite vettigare trots överläkare och chefer, ordnade han in Gert på Sahlgrenska. Men Östra Sjukhus som ingår i SU verkar både undermålig och meningslös och värdelös, inte ens värt att kallas sjukhus!!!!

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥