söndag, januari 04, 2009

COACHING - mentalträning

Det känns väl mer som en käftsmäll då och det är jag som blivit drabbad faktiskt och med oanade följder och med inblandning av partner och jag som får ta följderna för två, mer och mer skrämmande och då med tanke på att detta är efter egen erfarenhet och att detta även kan ha en baksida och utnyttjas till något mycket ont och kanske rent av förnedring... Förresten när började detta begrepp? Under 2000-talet ialla fall... ny grejj och redan en bitterfitta. Mera ska jag inte gå in på: år 2009 de bittra fittornas år? eller varje år? Är det för att man är kvinna, blond, utländsk härkomst med betoning på halv, eller för att man bara sticker ut och är inte en vanlig 40+ eller rent av bara för att man är på fel plats? Eller för att jag har ett långvarigt förhållande? Eller för att jag har starka intressen? Eller för att jag inte röker? Eller för att jag inte har skaffat barn och tycker livet är faktiskt okej ändå? Så sug på denna för vem som helst kan vara bitterfitta och det har vi iallafall lärt oss nu! ---------------------------------------------------------------------------------

I alla fall skål då:) "Däro de höjda glasen stodo också uppresta där skolo också både det svart blandas med det vita och nyanserna flödas..." hälsningar kort och gott //HV


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥