onsdag, december 23, 2009

Kalabalik på dagen före dopparedagen...

Bilen var inne under dagen på en verkstad där man bytte ut hela batteriet... väl därefter åkte vi ut!!!

Här i bild: (unghundarna 2 år och runt 7 mån) Nellie & Titti i parkoppel...

Här i bild: Janine (14 år 9 mån) & Zorro ( 9 år 9 mån) i parkoppel...

Efter promenaden blev det ICA kvantum vid MunkebäcksMotet.... 15 kg Friskies hundfoder till hundarna och blodpudding... Frolic tar jag en annan dag. En 200gr gravad lax till hundarna på julafton att blandas med hundfodret så att de blir lugna, mätta och belåtna... jag handlade så att vi slipper göra detta på Juldagen/Fredag och då brukar det vara stängt överallt...

Vägarbete pågår mitt framför våran väguppfart och lite svårt att ta sig fram... men,men till slut fixar sig detta dock!

Medans jag bär in kassarna och tar in hundana uppför svalen då åker också ambulansen förbi...

Och... slutligen kom då också IKEA ~ snabba & trevliga killar ~ som bar in byråpaketet intill hallen och det lilla skåpet i bild skall väck... jag är så trött på detta skåp som från början är ett akvarieskåp...

Jag köpte en bukett gul/vita rosor till MegadethVasen att ha över julhelgen...

Nu dricker vi kaffe och tar det lugnt framför PC... imorgon åker vi ut och firar JulAfton i Hisings-Backa. Hundarna får följa med eftersom graderna är runt 0... vi var oroliga när det låg över -5 till -10 grader kallt, då är det för kallt för hundarna att vara ute på tomten eller i FriggeBoden.

Jag skall både duscha och tvätta mitt hår under kvällens lopp och kanske någon film eller TV också???


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥