måndag, december 21, 2009

VINTERSOLSTÅNDET:


Vi firar faktiskt här att ikväll/natt är den mörkaste och längsta på året och efter denna börjar det åter långsamt ljusna igen...

Idag åt vi varsin pizza (Hawaii och Cannibale) från Stabbe Pizzerian på Stabbetorget...

Efter maten tog jag med hundarna och gick ut för en promenad (ca 45 min. totalt) hemma runt kvartererna. Jag lunkar förbi Stabbetorget och där jag stöter på en smajlande man... Nelllie skäller genast ilsket och varnande mot mannen. Mannen tolkar detta som att Nellie vill hälsa, varpå mannen sträcker fram sin hälsande hand mot henne, då försöker Nellie ge honom ett litet nyp, men mannen hinner snabbt dra tillbaka sin hand.Varvid mannen muttrar: -Nä, den ville visst inte! Mannen fortsätter vidare och småskrattar lite för sig själv åt Nellie.

Efter att man ätit både en pizza och vart ute på en promenad med hundarna skyndade jag mig ut igen medans jag ändå var fullt påklädd...

Jag traskade ned till Trätorget och köpte bla Vårgårdas Julmust med recept från 1910...

... Jerkstrands konditori: Budapestbakelse och landgång

Äntligen lugn med ro och hemmapaltorna på sig... skall börja lite smått att packa och planera inför nyårsresan...


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥