tisdag, mars 09, 2010

...

Så här blev den Slaviska Köttfärs Soppan när den blev klar... resterna äter vi sedan.

Janine är duschad bak och sover nu gott och torrt och torkningen där bak lär väl torkas...

Och golvet blev juh vått, eftersom Gert fick torka henne i hallen. Efter sin dusch och torkbehandling blev Janine en aning förvirrad och kissade på sin plats... Gert var lite stressad och bytte ut soppåsen och jag sprang fram för att återvinna kisspåsen och lade denna åt sidan på en annan plats. Jag har ju ett par inomhusdojjor i gummisuleliknande sak och detta gjorde att mitt i röran sprang jag in på toan som var släckt och jag ramlade turligt nog vid dörröppningen men underarmen spräckte Gerts toaspegel. Men spegelskärvorna satt kvar så jag plockade snabbt ned detta i en skräppåse, så tur där att inget hamnade på golvet... det är 2 spegeldörrar som är skjutdörrar, så den som är kvar får vara på mitten så ser man in i skåpet... jag får städa där en dag och göra snyggt i sidorna och på mitten innanför spegeldörren på något vis lägga saker och ting snyggt. Jag känner mig lite omtumlad, men det blödde inte så farligt men sköljde snabbt rent detta med vatten och på med plåster, Det blev 2 stycken småskråmor... ... shit happens...

Zorro blev orolig av händelsen och lade sig i köket, men nu ligger han fint i hallen... Zorro är kastrerad förresten. Därför har vi 3 tikar till honom... alla raser funkar inte sådant med, kolla upp detta med kenneln eller någon sorts hundförening eller veterinär om man vill ha flera hundar innan om detta går... Högst 5 hundar är i helhet tillåtna annars för man ansöka om man vill ha kennel eller hunddagis heter detta då... men 5st vill vi inte ha i en lägenhet :))) Och kolla upp först var man kan ha hund eller inte.

Nellie är kikar oroligt på mig och nu sover även hon... men hon blev jobbig och skällde... och då var jag förbannad i och med kraschad underarm. Och hon blev tyst faktiskt.

2 små skråmor som var svårt att hitta plåster till, men sådärja omplåstrat.

Spegelskärvor i papperskassen...

Fick där ett helt uppslag till bloggen, som Gert sade. det var helt och hållet SJÄLVFÖRVÅLLAT och då kan jag juh lika gärna göra blogg av detta. Mycket skrivet och strax vila. Och koppen te gäller nu.


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥