lördag, april 10, 2010

FBI eller bara polisen som söker just mig?




I onsdags ringde telefonen och det var ett "dolt nummer":
Jag:- Hejsan!!!
 I änden:- Jag söker "J"....
Jag:- Det finns ingen "J" här...
I änden:- Bor det ingen "J" där?
Jag:- Nääää...
I andra änden:- Vem är du då?
Jag:- Och vem är du själv då?
I andra änden:- Polishuset i Mölndal!
Jag:- Verkligen?
I andra änden:- Jo det är så.
Jag:- Jag är tveksam...
I andra änden:- Men det är så att ingen får utge sig som polis...
Jag:- Man kan juh aldrig veta?
I andra änden:- Varför inte detta??? Du verkar hemlighetsfull???
Jag:- Tja, det ringer juh tex massor av telefonförsäljare och ditt nummer är dolt... tja, du vet per telefon och så man kan juh aldrig veta...
I andra änden:- Och vad säger du till dom då?
Jag:- Det beror på, ibland kan det bli lite otrevligt!
I andra änden:- Jasså, de?
Jag:_ Men det finns dom som är ännu värre än mig... har de haft en dålig dag då går det ut på försäljaren...
I andra änden:- Okej, Känner du ngn "J"!
Jag: -Nej!
I andra änden:-  Ingen gammal pojkvän eller så?
Jag:- Jag är juh 40+ och sådant är avverkat för länge sedan...
I andra ändan:- Det är så att ditt nummer finns med på min telefonlista... och denna "J" har uppgivit ditt nummer några gånger... för telenumret jag ringer till är väl ditt?
Jag:-  Ja, men det låter ju väldigt otrevligt för mig att någon uppger mitt  telenummer...
I andra änden:- Vad jobbar du med?
Jag:- ...  (jag nämner försiktigt yrket)
I andra änden: Där rånet var?
Jag:- ... ja...
I andra änden:- Det måste vart jobbigt !
Jag:- Ja...
I andra änden: Du är hemma och du har soligt väder ute idag... nu har vi spårat ur samtalet... och jag får fortsätta mitt sökande efter "JW" och gå igenom ytterligare nummer och så om jag hittar ngt... Du får ha det så bra då... Hej-Då!
Jag:- Hej-Då!

Efteråt ringde jag upp telia för spårning av samtal och detta är första gångebn i mitt liv jag gör detta och 600 spänn går detta på då...
Redan idag kom ett brev från Telia och det var numret på det dolda numret... jag sökte på nätet men hittade absolut ingenting... jag ringde upp numret och det var en upptagetton... till sist ringde jag kundtjänsten till polishuset i Mölndal och frågade om de hade ett sådant nummer och det hade de!!!  Jag fick namnet på polismannen och han jobbade på ungdomsmottagningen!!!

Men nu vet jag iallafall... se på faaan...

Det här är något man skämtar om och så är den sann storyn ovan...


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥