måndag, augusti 30, 2010

Ljungskile:



Vi vaknade av väckarklockan och gav oss snabbt ut och vädret ute var toppen med sol och värme, men det märks att det går mot höst nu, för det ligger en liten kyla i värmen.

Strax innan Ödsmålsbron kan man se denna speciella rök från en skorsten. Man kan först tro att det brinner ute i skogarna:





När vi åkte hemåt försökte jag ta ett kort mot röken och på denna bilden nedan syns eldutvecklingen ur skorsten bättre:




Vi åt en dagens inne i centrum "Pannbiff" :)
















Det märktes mycket tydligt att idag var det en sådan där Måndagsstämning. Efter maten tog vi en kaffe med kaka och sedan gick jag på toan:



När jag väl satt mig till bords kom det en riktigt grinig och arg kärring som tillrättavisade mig ursinnigt att jag skulle ha stängt toadörren när jag gick ut därifrån, så att hon slapp ha sin vy in till toan när hon sitter och äter.

Jag blev förbannad över denna otrevliga ton och sade något i stil med att om man är så grinig gör man bäst i att stanna hemma inom låsta dörrar...

Kärringen gick demonstrativt tillbaks till sin plats för att visa att jag snällt skall stänga toadörren, men det fick motsatt effekt, därför att hon gick ju förbi toadörren två gånger. När kärringen förstod att jag inte tänkte stänga toadörren bytte hon plats, så att hon satt med ryggen till istället.

När hon reste sig för att gå stirrade jag inåt väggen för att nonchalera henne. Och sedan gick vi också ut en stund efter.

Jag uppfattade det hela som att hon var ute efter att få gnälla av sig lite  och fick sitt tillfälle. För enligt Gert såg hon mycket glad ut när hon gick ut... tja, typiskt måndagar och det var en "bykrog" vi åt på oxå ;)
















Till sist en skön promenad ute i skogen och efter allt regn har torra bäckar börjat porla lite:

















Slutligen åkte vi hemåt för att varva ned:








♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥