måndag, november 29, 2010

1:a advent:


Jag hade idag en bestående yrsel från det att jag vaknade till idag. Gert gav mig min dagtablett i vanlig ordning. Men jag satte "janssons frestelse" på svag värme.

Jag lyckades ändå joxxxa till en enkel sallad; gjord på rivna morrötter, skuren tomat, riven gräddostbit, skalad och något äpple i bitar i och en dressing; olivolja, äppelcidervinäger, pyttelite med vatten i, salt.
Det var allt.

Men det blev väldigt snurrigt när vi skulle ut; Gert var tveksam att ta sig ut, men jag var bestämd... testa.
Och vi kom ut till sist och inne i bilen diskuterade jag och Gert yrsel. Både min och Gerts; vad vi kom fram till var att vi har en liknande yrsel, men ändock på olika vis och sätt.

I vilket fall som helst blev det en promenad ute i snön och det snöade också, men bara lite.
Vädret brukar allt som oftast slå in fel.
Men påståendet om att det skall bli en vit snö stämde på pricken, men jag var skeptiskt till det hela lite.


Väl hemma blev jag irriterad över ett stort livligt sällskap som hoppade runt oss och hundarna... men man skall juh vara snäll när det lackar mot jul... och jag kunde ha dämpat min ilska lite, men jag kan ha häftigt temperament. Så den första julstämningen stod jag för... välkommen till Träringen - det vänliga torget:)


Det blev pepparkaka med kaffe eller te... och sedan har vi somnat tillsammans en stund på kvällen och ännu en pepparkaka och jag har plötsligt kvicknat till.
Och nu skippar vi nätet och skall se nu en film:







♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥