måndag, februari 28, 2011

Det är faktiskt...:



...en vanlig sketen Måndag här, men en Söndagstämning råder här... Gert väckte mig med dags intaget vid kl 12.05 och jag låg kvar och fjäskade med närmsta hund... efter ca 10 min. gick jag upp.


(NattaKäket blev faktiskt en enkel äppelpaj i ugnen. Tja... rapsolja... ströbröd, skivade äpplen i en mindre form och på detta kanel och socker och lite ströbröd och in i ugnen på ca 175-200 grader i ca 30 minuter då det var mindre mängd.
Och lite A-fil i kanten.)



















(Medans jag både surfat, klätt mig och nu desutom bloggar står  MÅNDAGSMATEN i ugnen och de kokta grönsakerna på spisen (morötter och lök).



















Rapsolja, skivad potatis runt om och i mitten; spenat, grönkål & smulad fiskbuljongtärning och till sist den frysta rödspättan överst med lite salt och malen svartpeppar på.

Den frysta rödspättan köptes med extrapris.


































♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥