onsdag, mars 23, 2011

Recept; belgiska våfflor (NattBloggen):


 BELGISKA VÅFFLOR
Antal  portioner 6 pers.
Färdigt på: 20 min
Ingredienser:
7.5 dl vetemjöl
3 tsk bakpulver
1.5 tsk salt
1.5 dl strösocker
3 st äggulor
6.75 dl mjölk
180 g smält smör
3 st äggvitor 

hjortronmylta, till servering i vårt fall jordgubbssylt
vispgrädde, till servering


Gör så här

1. Blanda mjöl, bakpulver, salt och socker i en bunke.

2. Blanda därefter ihop äggulor, mjölk och det smälta smöret i en annan bunke och rör ner i mjölblandningen under omrörning så att det inte klumpar sig.

3. Vispa äggvitorna hårt och vänd ner i smeten. Grädda våfflorna i ett våffeljärn och smöra laggen emellanåt. 

4. Servera våfflorna med (hjortronmylta eller någon sylt, marmelad eller också bara socker efter smak:) och vispad grädde. 

Receptet hämtad på RECEPT.NU ~ Kock: Johan Sörberg TV: lättlagat



Ingredienserna är redan inhandlade och jag är väl förberedd för här skall det bli våfflor på Fredag, självaste VÅFFELDAGEN. Och detta receptet föll mig i smaken enkelt och bra...
Jag har plockat fram våffeljärnet också och läst noggrant igenom receptet. Jag är väl förberedd och laddad i år.







~~~~~~~~

FILM:



The King's speech (2010) drama som fått oscars priser


Baserad på sann historia och bra var denna film...
 






♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥