onsdag, april 20, 2011

En dag i värme:

(Det var mycket att gå idag, på promenaden och sedan Ica Maxi, Kungs-Backa som är stort och till sist inför korttagningen här hemma och då sade Gert till mig att nu måste du vila dig och ta det lugnt och det är detta som jag skall göra nu)

... en slarvig knut om håret...
Jag hade lite brått ut... sååå jag fick göra om hela hårknuten i bilen...




Klädseltemat: gick i min favoritfärg blått

Hårblomma i ljusare smått skiftande blå ton: H&M 
UnderKlädsel: Provea/Miriale/Eleganzia 
 Plyschbrallor i en något mörkare skimrande blå ton: ELLOS
SjömansTröja med närapå en båturringning  i damigmodell med svarta ränder: ELLOS
En ärmlös tunika med axelband i marinblått med mindre vita detaljer och en brodyrliknande liten sak ned mot höften: osäker på om det är Ellos eller Cellbes  faktiskt...























Min tallrik med sallad, pizzabit,panerad fisk,ris, currysås och vatten... för att skölja ned maten; lite kaffe och en kaka...
Efter maten blev det en en promenad ute...








































När vi kom in packade jag upp maten och köttet läggs in i kylen i en ugnsform: rapsolja, kinesisk soya, lite salt, lite mald paprika pulver,  pressade 3 st. vitlöksklyftor... och imorgon efter lite tips saltar jag ytterligare  på och med bara händer som är nytvättade utan att torka händerna... blandas köttet snabbt in och till sist med folie (som skydd) över in i kylen...

LångFredag blir en grilldag här för oss...






















Väl hemma tar Gert kort på min hårknut.. där jag plockar bort blomman och under denna sitter denna svarta grejjj från -80talet i plast, denna är från "Israel"... hmmm... konstigt nog har jag aldrig använt denna förut och den låg i ett oöppnat kartongfodral ca 28 år...
















~~~~~~~~~~

MUSIK:






♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥