måndag, maj 30, 2011

Dagens ugnsčevapčiči:






MÅNDAGENS MÅLTID:  skivad potatis för att sedan ägna min tid åt  att göra i ordning  och tvättar händerna utan att torka mig för att blandas ihop.

čevapčiči: ca 500 gr (i mitt fall blandfärs)  krydda: endast 3st vitlöksklyfor (pressade), 3 msk mild paprika, 1/2 tsk salt, 1/2 tsk mald svartpeppar, 1/2 tsk vitpeppar (jag tog fel på burk, men peppar som peppar, lite extra starkare då)
Gräddades idag på 200 grader ca 1 timma.

SALLAD: riven, morot, rivet äpple, riven färsk kål, skuren tomat

DRESSING: pytte äppelcidervinäger,  pytte olivolja, pytte salt



























 Efter duschen igår tog jag bort nagelllacket med aceton av märket "DEPEND" för att idag måla naglarna och valde då av märket "DEPEND"  nr 29 eller nr 194, ( graffittigrått metallicfärg)

Och efter målningen av lacket fick det torka någon minut... för att sedan ge mig på kaffet.





































Topp i topasfärg
Min minimala marin topp med snörning (röd/vita ränder)
Bralla i kornblått
Strumpor: 2 par; de ljusare mot foten och den svarta ytterst
Dojjjor: vita, med silver, svart, grått och lite röda detaljer av märket "BROOKS"




UNDERKLÄDSEL: PROVEA 







♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥