måndag, april 16, 2012

Prinsessan på ärten:

MÅNDAGENS MÅLTID: ugnskarré/kokt potatis/morot/CitronVatten














En härlig tur ute idag både mitt & jyckarnas favoritställe... under promenadens gång; får/sjö/åker med stora öppna fält och lite skog:







Jag joxxxade till en äppelkaka och idag lekte jag med receptet...
I en ugnsform lite rapsolja i det ca 5 st äpplen skalade/skurna i bitar... på detta lite vaniljsocker + smält smör.
DEGEN: 4 dl vetemjöl/5 dl havregryn/ 3 tsk bakpulver/2tsk vaniljsocker/ 200 gr smält milda/ 5 dl vispgrädde/ca 1,5-2 dl sirap
Degen läggs direkt på äpplena och jämnas till med en gaffel.
Gräddas på 175 grader i ca 45 min-1tim.










Jag har fixat till bädden och madrasserna... och man känner sig lite som "prinsessan på ärten"...




















~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 MUSIK:








♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥