tisdag, januari 22, 2013

Dagens uppoffring --- HV ger upp --- Dagens goda gärning åt någon:




TISDAGENS MÅLTID: /fiskbullar i dillsås/kokt potatis med gröna ärtor +  bryt bönor/

Väcktes med MATHEM.SE  och slappt varde här. Jyckarna fick sin mat kl  17.05. Vi käkade nyss och då fick jyckarna varsin smakbit... bilden under längst mot höger.

En av jyckarna vägrar äta fiskbullar. Det var längesedan sist... tänkte att Nelllie kanske vill testa idag istället. Jag vänder mig om mot Nellie och skålen för att se om Nellie käkat upp resterna, men jag får en sur blick som tittar mot skålen. Blicken säger mig: -  vilken skit!
Nellie har demonstrativt lagt sig en bit i från mig och vänd bort från skålen. Nellie vill inte ha... blir till att delas upp till Titti & Zorro.  Jag får offra fiskbullarna... HV får ge sig.



... nu bloggar jag och tar mitt kaffe "Lindvalls" på maten.

~~~~~~~~~~~~~~~~
FILM: *... väldigt bra... fast utan KIM COATES hade filmen blivit trist...* 

SACRIFICE  (2012) ej drama/ en flummig röra


















KIM COATES: CSI:MIAMI-SONS OF ANARCHY-SACRIFICE


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥