lördag, juli 13, 2013

ÖGONFÄRGER:








Det verkar som mina receptbelagda D-vitaminer hjälper lite, eftersom jag inte känner mig dåsig och ej heller sover till närapå eftermiddagen.
Jag äter 2 st tabletter  "Divisun 800 IU" varje dag och dessutom har jag fått lite färg av solen när jag går min dagliga promenad.

ÖGONFÄRGER

Jag har grönblåa ögon, därmed är jag en VÅR  på sminkskalan. Jag har faktiskt varit på en analys för många år sedan också.
Färgerna vitt & svart skall en VÅR helst undvika, men passar bra i både guld & silver.

Jag läste lite om ögonfärger. Blå färg har inte funnits länge, som man kan tro. Alla färger härstammar från den bruna ögonfärgen, som har mycket melanin.
Har ögat mindre melanin, då är ögat inte längre brunt.

Man kan ha heterokromi - olikfärgade ögon.
David Bowie har varit en ansedd sådan, men sanningen är en helt annan.
Under skoltiden var David Bowie i slagsmål och fick då en förstorad pupill.
Kate Bosworth däremot har heterokromi.


FALSK ;)                                         ÄKTA


Vilken ögonfärg har du?


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥