lördag, augusti 03, 2013

Dags att byta blad för det är en ny månad... :

LÖRDAGENS MÅLTID:  /Falugratäng/grönsaker/Radenska // kaffe + singoalla+ sia glass päron jordgubb/

Det blev över tillräckligt för att imorgon bli rester :)

Inga kryddor i falugratängen... Jag hade i bacon istället smått skivat.

























Efter middagen blev det en promenad på maten. Jyckarna fick både tuggben "dentastix-mellan" och en falukorvsbit medans jag fixade käket.

Lite utav maten fick de idag som lite fest till  torrfodret på ca 1/2-1 dl  + 3-4st frollics. Just nu får de mindre torrfoder för att de skall äta upp detta.






Ett snabbt stopp på vägen hemåt:







Jag vaknade till väckar klockan och stängde av denna och gick upp en stund efteråt.
Förövrigt har jag stått vid spisen en hel del idag.

Jag har inte tid för att lägga upp receptet på falugratängen, men den kommer att komma.


Hej så länge,


PS
... en tvätt är på nu ;) ... och nu börjar livet... så inget Goder Natt...



♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥