lördag, november 30, 2013

Bolognese/Julstök/Nattsvart:



























Den obligatoriska hundpromenaden, numera runt Nääs omgivningar.

Jag har alltid med min lilla ficklampa för att lysa på det stråk jag går för det är en helt becksvart årstid.

Idag var det tomt på folk, förutom en hel turistbuss, som hade julfest.






FREDAGENS MÅLTID: /Spaghetti Bolognese/



















Fredagen blev städdagen och jag väcktes av telefonen. Därefter har jag tagit det lugnt... En massa pauser mellan städningen. Julstädat blev det också... helt klart, faktiskt.
(Inga bilder på julpyntningen förens första advent.)


Under Lördagen skall jag fixa till pepparkakor, fast det är en färdig deg- en självklarhet för min del.
Annars blir det något skönare och lugnare, tror jag. Fredagen hade jag fullt upp.

På Söndagen blir det en AdventsMiddag i julens tecken.

Hej så länge och adventskramar,



♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥