tisdag, november 11, 2014

Farväl Mårten Gås... fastän du var en kalkon:





MÅNDAGENS: /kalkonstek med ris och marinadsås/kokta morötter & gröna ärtor & Brysselkål/sallad och tomat/Radenska Slatina/




Hur gick det med kalkonen? Jag klippte av nätet och skar kalkonsteken i skivor.
Gissa vad? Några bitar hade en röd/rosa fläck i mitten, så in med ugnsformen på 200grader i 30 minuter,sedan var den välstekt.
Mycket jobb för så lite... brukar det heta... hrm*... närapå...  fast det var väl inte sååå lite utan istället blev resultatet inte direkt välsmakande tyckte jag.






En regnig dag med en regnig promenad...



















Dukat bord... Inte direkt påjobbad mer än pumpahögen. 
Ingen kan nog någonsin få mig att äta eller smaka på pumpa - i sånna fall måste jag då vara ovetandes. Däremot tycker jag pumpan i sig för mig känns mer som en växt. 
Ett intressant inslag under hösten, men nu är de väck med Mårten Gås.




Dessa skator... fast en något trevligare & ett roligare inslag i vardagen när jag tänker efter. De är väldigt kaxiga... & snabba när de vet vad de vill.



Jag hittade en kudde i den lilla klädkammaren eller kanske snarare en vrå. Den slängde jag direkt intill hobbyrummets soffa, som för det mesta Titti sover på, men turas ibland även med Nellie om denna plats.  När de var mindre kunde de bägga ligga tillsammans på soffan, men bägge har växt sedan dess. 










Det känns som att när jag skall lägga mig inte kommer att somna direkt. Jag får väl ta mig en tupplur i bilen idag.



GODER NATT,






♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥