lördag, november 08, 2014

... oplockad Mårten... :

Depend guld på naglarna...
Sminkad...


Den oplockade "Mårten gås" blev till en fryst kalkonstek som just nu tinas i kylen.
Imorgon skall jag antingen förbereda den helt och in i ugnen eller lägga in denna i marinad för att vara ugn. Den skall ätas på måndag då det är MÅRTENSAFTON.


LÖRDAGENS: /som gäst uti Hisings-Backa/


"LÅT DET SNÖA"-skylt har kommit upp, ännu har inga snöflingor synts till. Vädret brukar vara oförutsägbart här...









Hundarna är trötta och sover, men innan vi åkte ut gav jag hundarna lite hundfoder. De bägge åt faktiskt upp detta. De brukar inte äta vanligt hundfoder när vi tar med oss detta. Därför tog jag med mig tuggben-Dentastix, hundkex och några frollics. De fick tuggbenen resten tog jag med mig hem. De fick lite matrester och en bit tårta.
Just nu ligger de helt utslagna och sover. De kommer i första hand få sitt nattakäk... blodpudding. Sedan får jag se om de får resten av hundgodiset eller om de får detta imorgon istället.


Det kom ett litet avbrott med en störtskur, som avtog lika snabbt som den kom.

Kaffe och bloggning... och om en stund är det hobbyrummet som gäller.

Hoppas den nya Dracula filmen är bra... till detta får det bli både en likör och en hutt "Canadian"...



HEJ SÅ LÄNGE,



♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥