söndag, mars 22, 2015

Asterix & Puff anländer/Lördagen blev härlig, men som en rejäl DAGEN EFTER:

LÖRDAGENS: /pytt i panna & rödbetor/cosmopolitan+tomat+pressgurka/citronvatten/









Det blev en hård dag "dagen efter"... Jyckarna skall lära känna varandra och Asterix skall få möta ny miljö och nya dofter.












Jag tar mig en kopp kaffe och lite läskande på altan där jag ser till att jyckarna är lugna...









Därefter gick jag in och jyckarna fick ensamma vara till sist på altan innan vi åkte hem... Skönt! Det gick bra... över förväntan!




Till sist gick jag min första promenad med tre hundar igen. Belysning, bra sele och bra koppel gjorde det njutningsfullt. Det var mycket lugnt och fint! Perfekt för detta ändamål! En trevlig joggare hälsade lugnt och vänligt på oss och hundarna tysta, fina och lugna. Joggaren muttrade något om lyset också...

Imorgon blir en likadan dag då vi skall arbeta med hundarna. Äntligen har man kommit tillbaks i någorlunda rutiner igen... Några dagar till sedan sitter det som en smäck känns det som.







Jyckarna är utspridda och Asterix har utforskat hemmet. 








Jag letade fram underlägg till vattenskålarna. En extra vattenskål har placerats ut nu när de är tre jyckar och Asterix har redan börjat fatta galoppen hur vi lever och var man gör behov.









----------------------------
FREDAGEN



 En paus med utsikt över Brahes slottsruin.











Ungefär vid Stockholm kom regnet och vid Arlanda flygplats kom snön...






Jag satt och tittade på Terminal 2 i caféet, då jag kom på att det är något som inte stämmer. Var kommer passagerarna ut???

Jag gick fram för att få hjälp vid informationen och  svaret blev strax bakom mig.

Stockholm är väl inte direkt min favoritstad, men Arlanda flygplats var fantastiskt fin. Den fick Landvetter flyplats att framstå som rena dyngan...







Här kommer de bägge: Asterix & Puff






Här är Asterix som blev placerad vid min plats i framsätet och Puff i baksätet. Jari var den som bar bägge hundarna ända ut till bilen medans det snöade och tackade mig för vilket arbete & hjälp jag och min man gör. Jag tackade honom för den underbara bärhjälp för det gick snabbt och smidigt, vilket var bra.












På väg hem... i snö och dålig sikt. THE GOATLORD låg hela vägen efter en lastbil som körde mycket bra, vars röda ljus belös vägen, speciellt då snön försvann och man istället mot vättern möttes av en hård vit dimma med mycket dålig sikt. Sedan åkte vi i mörkret medans regnet strilade.

Efter Jönköping blev vägarna tomma på trafik. Det blev en extra jobbig hemresa då skyltarna var omplacerade omkring Borås pågrund av vägarbete... kändes ett tag som att man körde i cirklar. KL 03.00 var vi framme och lämnade av Puff  tilkl en mycket glad matte som väntade med stor längtan och sedan hade vi ytterligare ca 10 minuters resa ända hem till våran krypta.

Dagen efter pratade jag med Puffs matte och allt funkade för perfekt för att vara sant, sååå Puffs matte skojade att Puff är nästan för tråkig... Puffs matte har 2 st innekatter och Puff gick ihop med dessa direkt. Katterna har redan hundvana, men Puff hade inte kattvana. Men helt klart kan man konstatera att Puff är en ensam hund perfekt för en ensam person och katter är självständiga... och matte har fått en vän att dela sina promenader med. Den bästa rehab'en!










Det kommer ta flera dygn innan jag är mig själv igen... och resa??? Aldrig mera någonstans!!!

På torsdag tänker jag städa ordentligt... Asterix hade man fått såpass ren, så att detta inte är akut utan detta skall jag göras längre fram... och tjejerna skall jag ta för sig någon gång i maj tror jag. jag tar någ Asterix i slutet av April... inför sommaren badar jag alltid hundarna. Att jag beställde bad var då vi blev sjuka och inte klarade av detta.

GODER NATT...




♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥