fredag, september 18, 2015

Ljungen står sig grann mot höst/vintersäsongen:

TORSDAGENS: /soppa/den sista Radenska slatina flaskan/




Snabb städning blev det då det såg hyffsat ut under tiden som gårdagens soppa var på uppvärmning vid spisen. Samtidigt en lättare rengöring utanför spisen, vilket behövdes då köttfärssås kan ha denna effekt...
















Idag låg Titti på sin plats som vanligt igen efter liten förnyelse/förändring...







Efter halva sträckan blev det mörkt fort... ficklampan har jag med mig. Snart dags för även denna.









Ut ur alléen muttrar THE GOATLORD :- Detta är ju din favorit... mörkret som börjar falla på...
JA! ... och det kan jag inte sticka under stolen med...






Ett stopp på vägen för att köpa ljung och 4 l blomster jord. jag valde ju den gammelrosa & neongröna ljungen till blomsterlådan.











Jag hade blomster redskap, handske & lecakulor med mig ut. Blomsterjord köptes på bara 4l eftersom jag inte behövde så mycket.
Den mörkare gröna ljungen mot porten och entréen... får bli en bild på detta om den står sig kvar.till imorgon...

Här fyllde jag på med helt ny blomsterjord & lecakulor. Resten av blomster jord & leca kulor gömde jag undan på balkongen.

Jag blev nöjd med valt utav ljungen i blomsterlådan, men imorgon måste jag kolla om den sitter bra. Jag tyckte att den ena hamnade för högt upp, men som sagts detta får kollas upp imorgon om det ändå funkar.



Fotskrapan utav metall fick jag upp tack vare att jag hade handske. Eftersom jag hade redskap med mig tog jag bort de två ogräsväxterna som vuxit upp och tog bort skräpet under och satte metall fotskrapan på plats.
Rabattbiten intill porten fyllde jag på med helt ny blomsterjord & lite lecakulor. Resten av det mesta utav blomster jord & leca kulor gömde jag undan på balkongen för något annat tillfälle...




när jag kom in från balkongen var hela gänget samlat.
















.... hobbyrummet hägrar...Dags för Te och hutten heter Canadian - black velvet.

HEJ SÅ LÄNGE,


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥