tisdag, januari 30, 2018

Försenad av okänd anledning - gröna gubbar från YR :


Fröken Hacke i fullt pådrag...  Jag har trott att detta var hannen, men det är fröken som är rörlig. Idag var dagsljuset som sådant att jag kunde se.




TISDAGENS: / karré med vegetarisk risotto /citronvatten / inte bara rött vin kan vara billigt - även röda rosor /
Jag blev något sen idag... fullt upp... men ändå satte vi oss till bords i god tid.



DETTA ÄR INTE OKEJ!
En poster-rulle med varg. Jag har ringt POST NORD / MEJLAT och även fyllt i klagomålsenkät.
Jag har kontaktat säljaren via EBAY.
Min magkänsla säger mig att denna blivit stulen.
Några dagar till kanske vet jag mera vad vet jag!!!???







Avverkat veckans tvätt... Jag rengorde tvättmaskinen på utsidan även en bit av väggen - bakom kläderna där jag hänger upp tvätten. Lagat mat & tagit emot två matleveranser. Denna vecka blir det fler matleveranser än vad jag tänkt...  EXTRAPRIS på tvättmedel 5st via för 99:-  + 5st sköljmedel för 99:- .
Imorgon kommer två matleveranser till varav ett med vin via WINEFINDER. Vinet har låg sockerhalt och just detta har jag aldrig testat förut.
Vita viner med låg sockerhalt är det som gäller. Ingen i hushållet har diabetes... inte ännu iallafall. Försöker undvika socker för det finns socker i allt/mesta. Men vi gillar ändå inte söta viner, så då är det ju lättare. Osötade är godast!



Strax ett krigsdrama från netflix "sand castle" (2017)... Just nu har vi paus från serier - istället krigsfilmer...



♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥