onsdag, juni 13, 2018

VECKA 24 plattfall huvudstupa :

Jag startade dagen med en dusch från topp till tå och ett glas färskt citronvatten.
Frukost ( gene's tunnbröd och kaffe) blev det när jag kom in.

När jag precis var på väg ut ur vår skogsgläntan om hörnet dök det upp en joggare.
Typiskt!
Just när man går ut ur skogsgläntan är det en knepig liten backe varpå jag ställde mig med jyckarna åt sidan.
Jyckarna blev ännu galnare av att joggaren  ökade farten. Asterix flög efter joggaren. Asterix vill ha kontrollen över sin flock och vill ha kommandot vid möten. Tjejerna får allt backa!
Jag för min del förlorade kontroll över både koppel och mig själv och föll huvudstupa.
Jag kände lite andnöd mot min högra lunga/bröstkorg, och bara liten gräsfläck på mina jeans och inga allvarliga efterföljder.
Jag ryckte snabbt till mig allas jyckars koppel och reste mig upp för att
ta med mig jyckarna för en kort paus på en stor stenbumling.
Jag brukar undvika all form av stress och trafik men nu i sommartider tar sig folk fram hur som helst och var som helst.
MEN ALLT GICK BRA!





ONSDAGENS: / köttbullar i sås  / Jag behöver öva mig lite till för att få köttbullarna fastare - De var okej... men men...







Jag har en karta via internet LÄNK:  distansen - karta mäta avståndet  Idag blev det 1,6 km promenad vid Hökällan.
Det här är ett naturreservat så jyckarna hålls kopplade här. Det blev en kortare sträcka denna gång, men å andra sidan får man se så mycket mera på just denna sträckan.






Jordgubbar och körsbärsdricka...




♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥