lördag, september 22, 2018

... knud, rutt & Ozark P:S hjälp inte stjälp :










De var flera år sedan sist jag var vid just Härlanda Tjärn och turen bar runt denna...
Förövrigt har vi ibland förr gått vildmarksleder med  packning = vatten. Ca 3 timmar... berg och dal bana med två långvatten  VÄSTRA OCH ÖSTRA. Västra är bra för den som vill bada. Östra långvattnet för den som är intreserad av fiske.  Då har vi gått inne ii getryggen... rena vildmarken. Rena semestermålet.... så nog vet man vart vägarna bär.
Över 1 mil... den längsta sträckan... Då var rutten väl inplanerad innan - vilken dag man skulle ta. Oftast blev det ju om Västra Långvattnet eftersom det var en kortare sträcka och lättare. Den mot Östra fick man gå i branta berg.
Rutten om västra och östra långvatten har vi  haft med oss olika sällskap några gånger om vi inte gick själva. HÄRLIGT!



P;S Det var en mycket tacksam hjälp istället för stjälp... i denna stormhelg. Jag hade orkat själv men det blev lättare med tanke på ovädret.... Jag är jätteglad!
JAG TROODE ALDRIG ATT JAG EN DAG MÅSTE LÄRA MIG BOKSTAVLIGT  stjälp - vad detta innebär... men det som inte dödar gör dig starkare säger man... och att dessutom skilja ur agnar från vetet dessutom... och dessutom behöva också dras med högfärdighet och övermänniskan.



Ca 4,4 km blev det idag... Jag mäter inte varje gång, men eftersom det var nu såpass längesedan jag var på Härlanda Tjärn.  --->  Jag använder satellitkartan som jag tycker är lättare, på DISTANSEN.SE .








Här började blåsten dra upp så man höll på att flyga iväg eller bara tappa andan.,


Ösregn nära porten - tillräckligt för att byxorna skulle bli blöta för jag hade iallafall tur med regnkappan.




LÖRDAGENS: / pizza från Stabbe Pizzeria ( jättegott bröd)

Tack vare långturen förut idag kunde jag ta en snabbis.
Regnet hann störta ned på den lilla stunden.

STRAX DAX FÖR OZARK säsong 2 del 8.




♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥