lördag, september 15, 2018

Middag och OZARK !



GÄÄÄSP!

Någon gång kan det bli en lekstund, svårt att få en bra skärpa dock...
Denna gång var det jag som åstadkom lekstunden genom att kalla på jyckarna för en kelstund med allihopa tillsammans.

Fräschade till mig och bytte plagg efter att jag var färdig med maten som fick stå på  svag värme för att hålla middagsrätten varm.

En kortare kaffepaus ute på balkongen blev det... Solen sken idag nämligen... Jag gjorde en enkel sminkning i grönt, lackade naglarna i transparent och fyllde även på med läppstiftt.


Jag fick besök av Nellie som var nyfiken och kikade runt och smyglyssnade på folk i rörelse, eftersom det är Lördag och sol var det lite folk i rörelse.


Jag bäddade om sängen med det nya överkastet från RUSTA.SE som jag fick rabbat då jag är clubmedlem.

DUKAT - bara lite gräddfil saknas...

LÖRDAGENS: / ugnskottlett i champinjonsås med currykryddad stekt risotto / 


Hundarnas matfoder-tunna...  Jyckarna har varsina matplatser med brickor. Just nu har jag ställt undan deras skålar för att de skall få mat och färskt vatten efteråt. Nellie och Titti dricker för mycket och glupskt upp vatten, dessutom äter de för häftigt, vilket gör att de får upp vatten, därför håller jag koll på detta. I sommarvärmen fick de någon slurk extra då och då, dessutom tog jag med lite ut.

NYA TVÄTTMASKINEN!








Senare blir det serien "Ozark" har redan sett tre delar på säsong 1... Väldigt bra när man väl kommer in i serien. Det behövs lite nyare vinklar att se på... Skall bli spännande i höstmörkret och få kura ihop sig... Det märks att det börjar bli kyligare för nu vill alla jyckarna ligga runt oss i TVrummet.





♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥