fredag, oktober 19, 2018

Kaffestund har... :

... guld i mund!  Det märks att det nu är höst. Här är de alla lurviga varelserna samlade.
Det vill kura ihop sig så nära som möjligt... oftare...





En del säger Brittsommar och jag får väl stämma in...
Igår var det en kylig natt. Nätterna börjar nu iallafall bli väldigt  kalla.














































FREDAGENS:  soppa
Nellies foder mjukades upp.
Nellie är nu i en icke matglad period. Nellie har sådana ibland och då är Nellie väldigt kräsen.
Nellie rynkade på nosen - inget kött i, så jag stoppade en påse om Nellies skål med mjukfoder och lite soppa i. 
Detta kommer jag att dela upp på tre inför kväll/nattakäket. Då brukar Nellie vilja äta.
Imorgon hoppas jag att det blir kött över från maten. Det tror jag nog!



Här är det fortfarande ljust...
Bara för att en liten stund senare bli rena rama natta!


Lampan ute på balkongen lyser svagt. Bra!

Här ligger Asterix fortfarande medans jag bloggar och sörplar mitt kaffe.
Tjejerna ligger inne i TV-rummet. Nellie under bordet och Titti bakom husses fåtölj.

E burk cider jordgubbe-lime testades... Min favorit är oftast med jordgubbssmak rent allmänt. även citron ibland.
Förövrigt sista koppen kaffe innan TV & Te... "ADVOKATEN" del 7 av 10. HöstMys*




♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥