söndag, november 11, 2018

städat på torpet :

Två snygga dörrar med det bästa utav det allra bästa! Passar som gjutet i våran hundlya!


LÖRDAGENS: Kinamat från Hsin Hsin...
Det blev städat och klart lagomt till middag. För att bli av med madrass och något annat.
Det blev mycket dålig sömn inatt då Nellie gnydde och då kan jag inte sova. Då vill hon något.
Hon gör nu sina behov själv.
Bajset lyfter hon upp baken och hoppar för att göra nästa.
 Kisset flyttade hon undan snabbt nästan med en gång hon kom hem.
Madrassen åkte bort... Nellie blev nu för bra för denna och denna började bli jobbig allmänt.
Denna madrass har varit lite fel på bredden och hängt ut, tydligen sedan 2007 stod det att läsa på madrassen.
 Därför åkte denna ut på golvet istället, men nu åkte den ut från lägenheten.
Förövrigt har dagen varit underbar för Nellie.


Här syns lite utav den hjälp man fick eftersom man var utschasad på alla de vis.











Jag har fixat till en "hotspot" på bägge bakbenstassar förmodligen för mycket nedklippt klo. The Goatlord tycker detta var  alldeles för mycket... De får ju inte bli "bortklippta" heller. Klor är klor.
Plötsligt när jag kom in var Nellie varig över benet... sååå plockas fram en platt  rostfri skål som THE GOATLORD får springa fram och tillbaks med... för att byta kallt färskt vatten.
Jag rengjorde de bägge baktassar i vatten och sedan doppade jag dessa i potatismjöl...
Ett problem var att det var fuktigt ute så vädra just nu kändes inte aktuellt.
Jag plockade fram Bosch's dammsugare pro animal  ZOO och tog bort munstycket och började dammsuga plötsligt upptäckte jag att jag kunde dammsuga Nellie. Voila...
. De begynnade "hotspot" läkte snabbt. Alltför mycket kloklipp på Blåstjärnan. Vi hade så brått från Blåstjärnan-
Här har hon kanats och förflyttats av mig och  THE GOATLORD  har skött gymnastiken på Nellie, men nu blir denna ju inte så mycket med när det andra måste läkas, men duktigast har varit Nellie själv! Hon skall ju samtidigt också självläkas.
Annars var operation stygn omplåstring TOPPEN!
Tråden var stark men tunnare än tidigare, mycket bättre och stygnen var fantastiskt fin.
Välvårdad förutom kloklippet  - någon som ville ha kvar Nellie eller någon som övat sig? Det lär historien inte tälja sig mer än att jag lade en synpunkt och den var positiv, men för oss hade detta lilla med kloklippet  kunnat vara mindre jobbigt!





Hoppas på bättre sömn. Denna natt, men Nellie sussar sött här och nu... och gjort hela dagen.
Nellie verkligen njöt! 
En annorlunda men härlig utschasad Lördag!


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥