måndag, november 19, 2018

THROW BACK TIME - "Kalimera risanka" 1973 :

Jag var inte gammal men ändock såpass gammal att jag skulle fylla 8 år samma år.
Jag hade sett Calimero i Slovenien och jag bara andades och tänkte Calimero och skulle vilja se mera.
När vi kom hem  och varit hemma fick jag plötsligt ett ägg i min hand.
 Vad är detta?
Va? Calimero ?
 Jag blev överlycklig tills en dag jag tröttnade för detta var inte den tecknade och levande bara en leksak att få titta på.
Jag hade sett den tecknade serien Calimero som hade fastnat på studs i min hjärna.
Jag hade bara fantiserat och drömt om Calimero och plötsligt hade jag en låtsats-Calimero,  tills nästa gång?

Jag visste inte var denna kom ifrån, men den kom från min fasters bortgångne make.

Jag vet inte varför, men jag ville göra ett blogginlägg som förde tankarna till någon som är som ett tomt äggskal med ett svart hjärta inuti och då tänkte jag på Calimero som är svart men inget helsvart hjärta rakt igenom har, dessutom behöver Calimero inte gå omkring med ett förlängt ägg för att få ett innehåll.

Så först idag fick jag reda på att det var min fasters man. Inga ord kan beskriva hur stor han var för det skulle bara feltolkas.



♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥