lördag, januari 26, 2019

... snöröj... :

GÄÄÄSP! Lugn och seg förmiddag!

En vild trädkrypare som tamt pickade och kröp runt på en trädstam... kanske kände den igen oss.


Minusgrader - vindstilla  - tunt snötäcke!



Det enda åtagandet idag var att sopa med kvast bort snön på bilen och runt bilen...
Redo för snöoväder och minusgrader.



LÖRDAGENS kotlett champinjon lök & potatis och brysselkål


TROP AKVARIUM

Utfodring - Jag höll mig denna gång på avstånd och zoomade in kameran.

En enda av filterräkorna har jag sett idag.

Ancistrus hannen fångad i bild Honan som är socialare höll sig undan.
Tropfiskarna börjar känna sig alltmer hemma igen, men alla corydoras fick sig ett spel och leker livligare som aldrig förr redan från starten.

Innan byte av akvarium så var det jag som rengjorde växterna och jag skulle nog dränkt in växterna i vatten, för den lilla stunden de var ute torkade dessa in... Nu börjar växterna ta sig igen.
Måndagarna fortsättningsvis är akvarie-rengörardag.


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥