torsdag, januari 17, 2019

VECKA 3 kärt barn med många namn FENG HUO FANG FEI :


Innan städning.

Jag gjorde även en grundlig städning på WC.
(Duschavloppet  - Toalettholken -
Tvättstället - Toaborstarna)
MEN tvätten tänker jag plocka
bort imorgon.
Efter att jag städat min del lämnade
jag över skutan.


Jag tänkte för en gång skull ta några bilder efter städningen...
Hundarna ogillar dammsugar'n så när allt var över tog de sig en skön avslappning och pustade ut.


En kaffepaus efter städning inkl. borsta ur håret,




TORSDAGENS: kotlett och potatis








Det är fortfarande en mörk dyster årstid även om det går åt ljusare håll.  Det var kallt men uppfriskande och torrt ute - ingen svarthalka! De bägge sprang lösa runt lite och nosade... men in i värmen uppskattas mer.
Strax blir det ett kinesiskt krigs kärleksdrama baserad på en sann historia med flera titlar "FENG HUO FANG FEI" "THE CHINESE WIDOW" "IN HARMS WAY" "THE HIDDEN SOLDIER" THE LOST SOLDIER" från 2017 som regisserats av den danska regissören Bille August.







♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥