tisdag, januari 22, 2019

VECKA 4 HÄLSOVÄRDEN :




TISDAGENS  Karins lasagne & sallad / CitronVatten 

PLACEBO effekten: blev något "gladare" och fräschare

Vi alla sov ut idag ca 30 min - 1 tim längre efter gårdagens strapatser. Igår tog jag nämligen en promenad till VC för hälsokontroll.
( gjode en miss - satte klockan på 09:30 istället för 08:30 och vaknade som tur var kl 09:00 av THE GOATLORD som undrade om jag inte skall iväg och kom iväg i tid var där innan kl 10:00)
Ett stick i armen och några labbrör...
På min remiss såg jag att det stod extra D-vitamin. Förra årets hälsokontroll blev bra - endast lågt sköldkörtelvärde som de senaste åren - oförändrat. Åldern har den att göra med i detta fall och man kollar upp om den förändras, vilket den inte gör. Man skall ha 12 och jag har 11.
Förövrigt brukar jag ha bra värden, men att gå upp tidigt på fastande mage är jobbigt fastän det flöt hur bra som helst, därefter blev det kloklipp och Backakajen för hundarna och senare en åktur med en härlig promenad inkl springa lösa över en åker.
Vi alla var sedan trötta och lade oss i vanlig tid och sov ut, så jag vaknade något stel och i bloggandets stund känner jag mig någorlunda fräsch.

THE GOATLORDS värden har de två sista gångerna varit perfekta - den ena njuren tog lite stryk efter det som var för ca 10 år sedan. och repade sig sakta för att bli helt bra.
Det var två år sedan THE GOATLORD gjorde en hälsokontroll och under våren 2019 är det hans tur. 



























Snö och kyla och vindstilla och... senare blir det sista delen ur TV serien "Mcmafia"...


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥