lördag, februari 02, 2019

vegetariskt* :

Lördagsmiddag på G...
Jag startade dagen med att ta fram milda margarin. 
(Brödet skar jag dagen innan - 3 st baguetter  köpta på WILLYS dafgårds 135 gr )
Jag skar några skivor milda och lade dessa i en mindre skål för att stå och bli något rumstempererat.
Efter ca timmen tog jag en hel vitlök och skalade klyftorna och pressade dessa ned i smöret för att sedan hälla på den frysta persiljan. Blandningen räckte precis för de brödskivor jag skurit. Brödskivorna lade i en ugnsform på bakplåtspapper.
För att sedan lägga över  plastfolie för att förvaras i kylen.
ca 1 timma hade jag den i vanlig låg värme för att ha den på 175 gr ca 10 min och  stängde sedan av ugnen helt!


















 LÖRDAGENS Tomatsoppa och vitlöksbröd!





♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥