lördag, mars 09, 2019

... rysningar... :

Blåsigt väder med regn på detta. Dagen startade med snö-blandat-regn , som sedan övergick till enbart regn!
Ruskigt ruskväder!

Idag valde jag att starta med förberedelse innan matlagning, så jag kunde ta mig en kaffe paus med lite nätjobb.
Jag skar av köttet i grytbitar. Senor och liknande som blev över brynte jag i en kastrull och hällde sedan i vatten, så detta skall småputtras  och frysas in i en påse  åt jyckarna.
Jag lade de fina grytbitarna i en skål med pressad vitlök överst för att sedan stå i kyl tills matlagningen startar.





LÖRDAGENS "currygryta & ris"   (kryddning: salt, koriander, curry, vitlök, äpplen + grönsaker)


Ägnat en större del åt kryddning och smaksättning... förutom kaffe pauser och nätjobb.

Ikväll/natt blir det varken Filmserier eller TVserier utan en spännande film, därefter zappa på kanaler alltid hittar man något på dessa, trots många kanaler så kan helgerna vara trista:

ID Investigation Discovery  -  det mesta! TLC  & - endast crimes...

HISTORY CHANNEL -
HUNTING HITLER  tisdagar kl 01:00  intressant programserie om H*tler, där man får följa ett gäng som söker Hitlers flyktvägar och vad man hittar under utredningen. De kommande delarna är nu extrta spännande, där se söker på ej undersökta eller officiella platser.

ANIMAL PLANET -  the vet life/ pitbulls and parolees  / Amanda to the rescue / my cat from hell /

NATIONAL GEOGRAPHIC - the incredible dr. Pol / dränerade världshav / andra världskriget: havets helvete




♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥