onsdag, mars 06, 2019

VECKA 10 förbättrad terräng :

Här var det många år sedan som jag efter jobbet tog mig en vila kombinerad med vandring.
I början av 90-talet hade jag en perfekt dagtidstänst kl 08:00-1400 inkl ledig varannan måndag-
Sedan försvann denna tjänst, förmodligen för bra tider, eller hur?
Inte bara detta - periodvis gick vi hem runt 12.00 snåret eller när allt var färdigt!
Perfekt att dra hit!
( Turerna har varit olika till sist blev det extremnätter. Varannan vecka ledig varannan jobba nätter)
Förövrigt blir det periodvis vissa stråk man tar... men favoriten var att ta under sommarsäsong ta minst några gånger västra + östra långvattnet. Otroligt vackert! Vissa bitar är rena djungeln.
Varför resa när ibland vissa platser att utforska finna nära?
Terrängen var betydligt förbättrad då den blivit städad från sly och onödiga snår, mindre stigar har blivit bredare!

Asterix valde denna denna lång vandring som han minns så väl för inte så länge sedan. Igår ville Asterix, men inte jag!
Idag tryckte Asterix på igen och det var på alla vis perfekt för detta ändamål uti kuperad terräng.
Efter middagen när vi skulle ut blev Asterix som en åsna dock och valde å det bestämdaste en kort sträcka!
(inte mig emot LOL)

Det blev ca 1 tim 30 min 2-3 km. svårt att mäta när terrängen är såpass kuperad.
Så långpromenad här existerar inte utan det är vandringar främst kuperat!

REDO FÖR HEMFÄRD!

BILD ÅT VÄNSTER: TE och ugnsvärmd vilöksmacka med ost på - gårnattens käk
BILD ÅT HÖGER: KAFFE och Genes tunnbröd - frukost

Lättlagat mat idag!

Startade dagen med en onsdagsdusch. Här har håret inte torkat helt så jag ville inte borsta ur håret
utan redde ut testarna med fingrarna.


Till hundarna hade jag plockat fram kött som tinats upp. Sist jag gjorde en gryta skar jag upp grytbitarna själv och plockade bort senare och liknande, varpå jag slängde ned detta och brynte upp i en kastrull med milda margarin
och utan kryddning, sedan hällde jag i vatten och lät detta kokas upp för att puttras på mycket låg värme. sedan frysta jag in två påsar. Detta är andra och sista påsen.
Nästa gång jag gör en gryta gör jag likadant... smaskens tyckte jyckarna om sitt krubb.

ONSDAGENS: gårdagens tomatsoppa med sprödbakad fabriks torsk


PRINSESSTÅRTA i förväg. På fredag är det internationella kvinnodagen / international womens day / IWD-
Jag kände mig som en prinsessa för en stund med det godaste!


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥