tisdag, juni 11, 2019

VECKA 24 Kryptik håller väsen borta... ? :

Startade med nybryggt Zoegas kaffe med Gene's tunnbröd till.

Det värsta av min tunga period sedan en kort tid tillbaka är över. Skönt!
Jag låter kryptisk igen då min blogg granskas av granntroll. Inte för att jag någonsin har lämnat ut allt detaljerat.
Jag brukar ha för vana att vara kryptisk så det funkar utmärkt.
De som känner mig och verkligen bryr sig om mig vet hur de kan nå mig.

Granntroll har inget med oss att göra, så jag kommer aldrig mer säga A ens till ngn granne överhuvudtaget efter allt man gått igenom! Förövrigt känns allt bra här nu i våra omgivningar för den som undrat.

Vad det gäller cyklar/joggare/skidor/ hundägare / familjer/motionärer/ flanörer... inkl. mig själv... Har alla fått in vana med bra klädesplagg/lampor och liknande... Cyklister har jag märkt cyklar dessutom också bättre - inte hur/var som helst.

De flesta förstår Titti som jämt är / varit lös. Titti har olika konstiga ljud för sig och Titti kan skälla hemskt,
men en kvinna sade till mig häromdagen. Jag ser på hennes svans... mer behövs inte och smajlade.
 En tant som jag mötte i vildmarken sade till mig... vilken fin hund som kan gå undan...

Om de flesta Sköter sitt eller respekterar revir  går det undan fint.

Skidåkare har jag inte sett till som tur är nu för tiden.
Blommorna ute på balkongen blommar för fullt och lär hålla säsongen ut... Jag satte ut blommorna för tidigt nämligen,


Kaktusen bara växer samtidigt som bladen ökar... men för ett tag sedan var den hotad eftersom jag fyllde på för mycket vatten... Jag avvaktade för att till sist ta mod och slog ut vattnet och lät bli att vattna växten... Det tog ett litet tag så nu har bladen rest sig upp igen... bara två blad som  slängdes då de slokat fullständigt.

Igår tvättade jag upp allt... Det mesta hänger ute på balkongen... 

TISDAGENS pasta bolognese fryspack
skämt bort mig själv-hemlagat godare


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥