söndag, december 22, 2019

4:e advent :


Jag har rullat 118 st köttbullar och fryst ned 3 påsar. Jyckarna är inräknade med köttbullarna. De lär bli glada!
Jag hade i Västervikssenap för julesmak.
Jag skall göra Janssons frestelse för två dagar antingen juldagen eller annandag jul får se...

Till nyåret blir det spartanskt och enkelt. Pommes frites och fisk nuggets och sallad...  däremot nyårsdagens blir det dillkött.
Det är så många röda dagar i år som infaller mitt i veckan, så jag har försökt att planera lite.
Övrig maten väljer jag lite hur som helst. Mycket som är lättlagat!
Jag tänker laga till en bolognese också mitt i allt detta och valt Paolos tonnarelli - färsk pasta spagetti.

Jag hoppas att jag inte glömt något eller fullständigt gjort bort mig i sista beställning för i år som kommer imorgon...
Gjort bort mig fullständigt tror jag inte... kanske någon miss... Jag uppdaterar, men här slängs inte mycket... hoppas inte på för mycket mjölk och liknande med tanke på sista förbrukningsdag, sådant kan det kanske bli eller inte...

En kopia av HENDRIX gitarr bredvid lyset...



Mina Les Toil kuddar kom till sin rätt!!!

Köttbullarna blev goda, ingen mer ris á la Malta, en sista lussekatt finns kvar och några stycken pepparkakor.
Idag blev det "murke" gjort på gårdagens potatis som blev över. Maten blev bra. men inte champinjon7lök som blev mer kokta än stekta. Köttet smakade bra och var dessutom väldigt mört... Julmusten passade bra till en murke!








Badat idag!!! YEAHHH!!!

Senare blir det en film eller "fawlty tower" som setts förr...
Det blir som det blir...



♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥