måndag, december 30, 2019

Ny vecka mellandag måndag Mr Mercedes:




LUNCH croissant till kaffet

Röd ljusslinga längst åt vänster var den som jag köpte först. Bra kvalité och alla ljus funkar sedan några år.

MITTEN BILD  dessa runda klot är av sämre kvalité än de första och några har slocknat i år.

HÖGRA BILD köpt i år med väldigt bra kvalité, lång slinga och lång sladd för under hundringen från JEM & FIX lågprismarknad. Bara det att de är inte klot, men jag är supernöjd för kvalitén var mer än bra.

Jag målade mina naglar röda med metallic i... så jag slipper imorgon.
Jag tänkte vara lite nyårsfin... men bara något!!!
Tvätten blev avklarad i vanlig ordning!

MÅNDAGENS kycklingpinnar murke gårdagens sallad
brysselkål JULMUST





AKVARIE-RENGÖRING GJORD:



TROPAkvarium  /  Ett kar
Den stora växten är en kombo grotta/tunnel som fiskarna gjort själva.
Denna kombo är inte synlig för första ögonkatet utan endast bara om man skulle råka spana in en fisk som simmar igenom denna så kan man skönja... fast tittar man noga så är det en öppning i fronten av växten.
 Corydoras har dock minskat använda denna kombo sedan de fick nya kombon på yttersidorna.



Mindre kombon grotta/tunnel...

Hannen gömmer sig när han vill vara ensam bakom filtret.
Bara någon enstaka gång som honan får vara med här.



Akvariet längst åt vänster. Här finns den större kombon grotta/tunnel.
Ovanpå är det en gammal bro från slutet av 90-talet, som nu är framplockad igen.
CORYDORAS älskar dessa kombon




Strax dags för serien Mr. Mercedes säsong 1 del 5... och mys*  med jyckar inne i TVrummet.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥