onsdag, december 25, 2019

VECKA 52 juldagen tomtenissa :


ONSDAGENS fick lite rester med mig från gårdagens...

En fika på juldagen efter middagen.

Jag startade dagen med ett bad från topp till tå...
FRUKOST genes tunnbröd / LUNCH jordgubbskräm med mjölk

Redde ut håret utomhus, men det fanns inget att reda ut denna gång.
Jag tog av mig jackan för att få något varmt att sitta på.,.
För hundarnas skull blev det en lugn slapp promenad och valde plats därefter...
Jag fick en rejäl överraskning under rastsitten!
Jyckarna lät och jag förstod att det var åt något, snopet rörde det sig under mig.
Jag fick mig sannerligen en chock, då jag satt i samtal med mobilen.
En pinne med kvistar rasslandes under mig...
Det enda jag fick fram:- Näää, så gör man bara inte oavsett om hundar är snälla eller inte, för detta tolkas som att man vill göra någon illa! Jag filmar ! Nu ZOOMAR jag IN och skickar sedan iväg...
Plötsligt och snabbt satte den lilla tomtenissa på sig sin mössa och försvann iväg!
Efteråt tänkte jag för mig själv att TomteNissa såg ju bekant ut.
Jag fick sedan det hela bekräftat då jag såg TomteNissa vid sin port...

Senare blir det sista delen utav "Fawlty tower" - därefter en krigsfilm " D-day Dog company".
Först skall jag rensa och vila hjärnan lite...

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥