fredag, januari 31, 2020

Skägg Aron & Lady Ancistrus :

LUNCH is das shit! ... sååå får man sjusovare att stiga upp!



Luggen blev klippt idag!!!
Lugg!!!



FREDAGENS lättlagade halvfabrikat schnitzel med pommes med min hemgjorda sallad!

En liten tur igen... Inget regn!



TropKaret

Växterna kommer efter helgen, turligt nog...
THE GOATLORD bytte ut plastplantan mot en riktig syresten...  Skönt med några steg åt taget...

Nu hinner akvariet vänjas med de ny luftbubblorna innan växter skall i och dessutom hinner man fundera ut var de skall placeras.

Syrestenen kom idag med early bird på dörr'n....
Plastväxten blev placerad på fönsterkarmen intill krukan längst mot höger!

Vi har aldrig haft plastväxter i sötvattenakvariet någonsin förut och nu är de dekorationer runt akvariet på utsidan istället!

Skägg-Aron och Lady-Ancistrus!
Ancistrusparet har varit tätt tillsammans sista tiden, speciellt efter att den stora Amazonas svärdplantan till sist åkte ut!
Idag har Skägg-Aron varit trött och skuffat bort Lady-Ancistrus mot högra sidan.
Sedan eftermiddagen är Ancistrus-paret på varsin sida om akvariet även i bloggandets stund.

De alla malarna i tropkaret har vant sig vid mig och har nu även börjat lita på mig sedan jag tar in och ut armen för att rengöra THE GREEN KILLING MACHINE!
THE GREEN KILLING MACHINE är det enda i akvariet jag har hand om. Den är väldigt enkel och lätt att sköta...
Det räcker gott för mig!





ÖVERST: stora kombo grotta/tunnel längst åt vänster sida
De tre lövformade akrylskålarna med snäckkross har sin givna plats!

























Lilla kombo grotta/tunnel längst åt höger,


SYRESTENEN!





TROPKARET; I BLOGGANDETS STUND

Åt vänster

Åt höger



♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥