lördag, februari 08, 2020

Att spåna fram... Not without laughter :

BOK: Sandy och Harriett FÖRFATTARE: Langston Hughes Utgivning: 1961



Vi startar innan mitt namn Harriet Marianne...

Min pappa kom först till Malmö och läste Svenska i ca 2-3 månader och drog vidare för arbete till Göteborg. Min pappa studerade även svenska i LUND.

Denna bok "SANDY och HARRIETT" fick min pappa för att läsa svenska. Min pappa läste mycket svenska, men det blev inte mycket läst i denna bok. Inte ens HARRIETT fastnade...

Mitt namn var ledigt för min moster använde inte detta och Marianne kom ut i luften för det passade ihop med Harriet... Mitt namn spånades fram... för att förtydliga : Inga böcker - Inga filmer - Inga listor... osv...

Jag heter Harriet med den vanligaste stavningen och därefter också Marianne. Harriet Marianne för att vara korrekt!




LÖRDAGENS bolognese och spagetti



♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥