tisdag, juni 02, 2020

VECKA 23 uppsvälld käft:


Väldigt svullen käke på högra sidan som nu framåt kvällning minskat och känns mindre.
Det blev en lugn promemad inkl. vila i skuggan... Jag undvek asfalt i största mån.


Jag tog mig ett balkonghäng i skuggan.... med en värktablett.
En lugn dag i skuggan gjorde att svullnaden gick ned något...

Jag gjorde nämligen en vanlig undersökning av tänderna igår och detta blev för mycket för den redan svullnade käken som svullnade till ännu mera.
Jag har fått en plan för tänderna... Först skall ett litet hål lagas mot slutet av juni (jag hade kunnat få en tid nästa vecka redan, men käken...)  sedan har tandläkaren semester, därefter mot slutet av augusti skall jag få en zirkonia-krona på tanden bredvid den som togs bort.
Jag har fått ett kostnadsförslag i förväg på allt som skall göras. Det lär kosta.





♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥