onsdag, juli 08, 2020

Nonstick-panna för att steka pannkakor... :





Det blev en långtur på lite över 2 timmar, eftersom inget regn låg över för dagen. Jättehärligt! 
Val av stråk och slutdestination/paus var ett tag sedan sist...  dessutom var det glest med folk.




Startade dagen med en dusch från topp till tå... varpå jag redde ut tovor i fuktigt hår utomhus under min paus med jyckarna....



Jag har skaffat mig en non-stick stekpanna 28 cm från JULA.SE för 149:- . till helgen skall jag börja att steka pannkakor.
Jag har köpt mig en ny stekpanna med non-stick 28 cm från JULA.SE för 149:- med gummihandtag.
Till helgen tänkte jag göra pannkakor och helst oftare än nu.
Jag tänker även sedan  göra crepes (vanligt pannkaksrecept)  med skalade räkor och en bechamelsås (vit sås/stuvning)...

ONSDAGENS XXL schnitzel från LIDL...

Efter maten blev det en liten vila i min baden baden ute på balkongen... 


Glass innan akvarierengöringen...
algerna är närapå borta... och växterna AMAZONAS har växt som bara den...
THE GOATLORD har redan tagit skott och placerat ut, sååå det är mycket plantor både till vänster och höger...  I mitten av akvariet är det glesare... och på den växten blir det inga skott. 







BALKONGLÅDAN

BEGONIA

Knoppen på myntan...

Den gamla LAVENDEL som tog sig och blommar nu för fullt

ROSMARIN




♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥