fredag, december 18, 2020

Julkort utan avsĂ€ndare 💓💓💓:

Ännu en jule-helg Ă€r hĂ€r med 4:e advent, sĂ„ jag tĂ€nkte skriva lite. Jag har varit för trĂ„kig, jag vet! 

Jag har inte kÀnt för att skriva sÄ mycket eftersom tid utanför har upptagit mig. Vissa dagar finns vÀl i och för sig inte mycket att skriva om, men i mitt fall har varit mera om att jag inte haft ork.

Idag blev det en nÄgot bÀttre tur ut utan regn... Jyckarna blir inte bara blöta utan Àven ocksÄ tunga, vilket jag ocksÄ blev igÄr... nÀr klÀderna blir fuktiga blir de en tung tyngd att bÀra pÄ.







Jag har kÀnt mig vÀldigt stel sedan efter första adventsmiddagen, för jag julstÀdade allt pÄ en eller tvÄ dagar utan paus plus att jag lagade jule-mat plus att jag tog lÄnga promenader pÄ ca 3 timmar. Jag Ängrar verkligen inte dessa lÄnga promenader för nu Àr ena vÀgen helt avstÀngd och jag gillar inte omvÀgarna. Jag har nu tröttnat pÄ dessa! Jag har ingen aning nÀr denna gÄngvÀg öppnas igen... men nÀsta gÄng jag kÀnner för en lÄngtur för jag vÀl bara gÄ den vÀgen och chansa helt enkelt.

Jag passar pÄ att skriva medans maten Àr pÄ spisen. Det blir gÄrdagens "pasta bolognese" med köttbullar till. Jag kokar lite grönsaker och passar pÄ att göra slut pÄ sista röda spetskÄlen och i detta en potatis, 1 tsk ris, broccoli, spenat, brysselkÄl och en buljongtÀrning. I vÀntan pÄ detta bloggar jag.

Det kommer lite senare pÄ dörren matleverans, men jag har inte inplanerat att göra en Janssons frestelse eftersom vi Àtit denna nÄgra gÄnger redan. DÀremot har jag plockat fram pÄ tining ett paket revbensspjÀll som jag skall tillaga imorgon.

I vÀntan pÄ middagen... Vi vill helst Àta nÀr ljusen pÄ adventsstakarna gÄtt pÄ.

FRUKOST gene "fibervarianten" LUNCH toast med tomatröra & fruktbricka
MIDDAG gÄrdagens med köttbullar och kokta grönsaker





Pepparkakor och kaffe efter maten... Julkort kom pÄ dörren!
Även om de flesta inte skickar lĂ€ngre sĂ„ hamnar nĂ„gra hĂ€r hos oss.
TÀnka sig ett kort var utan avsÀndare.



Regnet kom mot kvÀllning...



♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥