torsdag, februari 09, 2023

VECKA 6 favorit i repris đŸŒ¶️đŸŒ¶️đŸŒ¶️:

 

Quinoa tricolor som kokats med fullkornsris och i detta frysta grönsaker - spenat grönkÄl blomkÄlsris och broccoliris.

NÀr det hela fÄtt svalna av lite kryddade jag med salt, malen svart peppar, paprikapulver och gurkmeja.

Hackade i en liten bit purjolök och blekselleri.

Rörde ned försiktigt blandfÀrsen.

De röda paprikorna fylls med fyllningen. LĂ€ggs ned i en smord form  - i detta fall lite rapsolja,
Fyllning som blev över lÀggs ocksÄ i och toppas med ketchup och tomathalvor.

Årets första Fylld röd paprika! En favorit i repris!
Dyra Ă€r paprikor just nu men de gĂ„r upp och ner... ingen sĂ€song för detta just nu egentligen men desto mera efterlĂ€ngtad! och Asterix? Åh, ja! Ă€ven paprikan...
HÄll utkik pÄ nedsÀnkt pris...

FRUKOST gene fibertunnbröd LUNCH pastejmacka & fruktbricka
TORSDAGENS MIDDAG  fylld röd paprika
Snön pÄ vÀg bort... hÀr och var nÄgon flÀck... HÀrlig tur ut!
Glömde min sittdyna! men inte gĂ„r jag tillbaks... Jag plockade fram en oanvĂ€nd som blev över frĂ„n biltema - tre för 79.-  om det Ă€r samma summa nu vet jag ej förstĂ„s.


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥