torsdag, juni 13, 2024

i VECKA 24 vad händer? :

GUL STJÄRNÖGA APELSINMYNTA GUL STJÄRNÖGA
OMGIVNA AV DEN PERENNA VÄXTEN MAROCKANSK MYNTA

En skön tur ute blev det till skillnad från igår då vi fick gå i en skur av hagel,.
Jeansen var genomblöta och fick torkas upp först innan jag kunde slänga dom till smutstvätten.




Nybadad bloggar jag... Jag har haft fullt upp med att hitta  en ny mobil. Min gamla mobil har 4G men är av uråldrig version. Jag kommer att ha kvar den ett tag till.... tog kombo och band upp mig på två år hos operatör fick ned lite av månadskostnad på så vis.

Jag läste tipsen....  att man skall först veta vilka funktioner eller inte man vill ha - då först kan man få tag i en bra mobil till bättre pris. 
Jag ville ha samma varumärke igen men denna har varit på nedåtgång ett bra tag tills nyligen och det finns hur många exemplar som helst i olika versioner. 
Hrm* tänkte jag det kommer kosta!!!
Jag väntade tills Asterix hade varit hos veterinär och detta kostade... för att veta hur lite pengar jag har kvar och under denna tid läste jag om ett bra tips och bra köp för pengarna på en mobil  och dess funktioner.... Hrm* kostade lite mer än vad jag är beredd att ge,,, men trodde inte MINA ÖGON när jag fick se just detta exemplar till en tusenlapp billigare och i en butik som jag handlat av förut, så jag slog till även panzarglaset var på extrapris.
Sååå nu jag skall besöka närmsta butik och sätta på skyddsglaset bara innan jag skall försöka få igång mobilen.... både simkort och fodral är kirrat, 
Slutpriset blev det jag inom mig hade som önskemål - AI eller drönare måste läst av mina tankar...

Dags att även lösa PC:n.... så jag får en win 11... har funderat en hel del för bästa pris... THE GOATLORD har fungerande mobil men skall byta ut PC till WIN 11 men väntar på mig först. 


I-landsproblem här just nu med andra ord som man brukar säger.


Fisk nuggets med spagetti och en upptinad dillsås
Fiskbullar i dillsås
Hemlagad mini-schnitzel
Makaroner och ketchup med en sallad
DAGENS MIDDAG matjessill med dillkokt färskpotatis och kall-sås med både gräslök och gurkmeja

 

BLANDAT FRÅN ANDRA DAGAR
Bödskarv och hemlagad soppa från upptinad matlåda
SALLAD
Tonfiskröra
Gott med aprikos och likaså nektariner likaså björnbär och jordgubbar.
Hade hallon häromdagen sådär.... någon gång ibland. Blåbär oftare.
Spaghetti bolognes
Tomatpure och hela vitlöksklyftor därefter lök och bladselleri paprika gul grön röd någon tomat moroten var så lite att jag rev i lite rotselleri för att dryga ut moroten. tomat kross blandfärs någon tomat och tomatkross. kryddor lagerblad salt å peppar - oregano mejram basilika
En matlåda ligger i frysen och väntar till en middag längre fram.
MELLANMÅL
VÅRRULLE RÄKMACKA  FRUKT OCH BÄR
SILLMACKA STRÖMMINGMACKA SALAMIMACKA
FRÅN HÄROMDAGEN med lite smink - hemligt ärende*

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥