onsdag, juni 19, 2024

mitt i VECKA 25 inga svarta moln*

 EDIT: OPS! inte vecka 24 utan i rätt vecka

Sol och vind - inga regndroppar så långt ögat kan nå. Inget jag väntade mig! Det blev en härlig paus med svalkande vind där vi satt i något så när skugga.
I morse skulle det bli regn - först strax innan vi skulle ut som jag blev varse med vädret. 
STJÄRNÖGA bekänner färg...
I mitten apelsinmynta...,
STÄRNÖGA  - APELSINMYNTA _ STJÄRNÖGA
omgivna av den perenna marockanska myntan runt om


GÅRKVÄLLENS
laxmacka

ONSDAGENS MIDDAG 
makrill persiljekokt färskpotatis med råkost och gurk å rädissallad

ONSDAGENS lunch del 1 och 2
Testade på extrapris LINDT frukt och mandel . mums!
Den är väldigt dyr, men ngn gång kommer jag unna mig lite annars finns också marabou utan palmolja!
Jag strävar efter palmoljefritt men lite får jag i mig ändå, men det börjar finnas flera alternativ utan palmolja och det är bra!




GÅRDAGENS TISDAGENS blåste som attans om inte minnet redan sviker
Var hos vet. med Asterix för att kolla tandköttet i hans käft, något stygn satt kvar som självt inom kort kommer försvinna och en stor grop som läkts sig fint. Allt bra!
Hädanefter skall Asterix äta ca en Previcox tablett om dag mot sina stela leder och han mår bra och tål dessa!
Dillkött från matlådan som tinats som värmdes upp. Hemlagat från grunden blev lättlagat!
Kortare tur med tanke på allt spring och hos vet, också.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥