lördag, september 07, 2024

Ugnsstekta Ă€pplen🍎🍏 :

KVÄLLSMÅL ugnsstekta Ă€pplen
Äpplen som just nu Ă€r i ugnen fortfarande  Ă€ven om det Ă€r klart. Svalnas lite av pĂ„ lĂ€gre 125 gr .
Ugnsform som Ă€r smord med rapsolja och ströbröd. Lager pĂ„ lager med Skalade och skivade Ă€pplen. 
Mellanskiktet: strös pĂ„ tvĂ„ msk strösocker och kanel  efter smak och havrekli
PĂ„ med resten av Ă€pplen strö pĂ„ med lite ströbröd och pytte med rapsolja  inget mĂ„ste men ringla över med lite sirap och sist i med ca 0,5 - 1,5 dl vatten,
GrÀddas i ugn ca 175-200gr ca 45 min dÀrefter ca 30 min 125 gr.

Lite glass Àr tÀnkt att serveras till Àpplena. Cappuccino glassen Àr favoriten men tror det blir punch/russin glass köpt pÄ extrapris

Svalt ute pÄ förmiddagen men precis som igÄr sol och vÀrme lagom till en relaxande paus.
Det var hett ute! Trots detta Àr det klÀder som gÀller.... Hösten Àr ju pÄ gÄng och jag vill inte dra pÄ mig en onödig förkylning eller liknande.... Kliade lite i halsen nÀr jag vaknade.... skall nog införskaffa lite strepsils om det nu hjÀlper.

FRUKOST gene fibertunnbröd POLARBRÖD
LUNCH del 1 ostmacka del 2 fruktbricka och choklad
LÖRDAGENS crepes dillsĂ„s med rĂ€kor
Lindts russin och hasselnöt Àr sÄ god men dyr... tvÄ bitar för det goda istÀllet för en enda
Crepes blev pÄ Lördag istÀllet för en torsdag dÄ jag bytte om matrÀtt





♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥