lördag, oktober 04, 2008

Lördag för att betona dubbelmeningen eller ordet...

Skit, skit och åter skit... skit att leva? eller skit att existera? Rätten till existens finns den eller styrs man... För att nu återgå till mig själv då... mina politiska ideologier? Jag är politiskt obunden... om det är bättre eller inte? Vem vet? Men det är lättare... och att på så vis kan jag engagera mig när jag vill och när jag känner för det och rätten att byta vid rösttider eller också blankt eller inte alls... ... så enkelt är det... och behövs väl inte pådyvlas så mycket mera... som att jag är fackligt anknyten. som passiv och har rätten att gå ur eller byta. Som fackligt passiv behöver jag inte engagemera mig heller mer än att jag ska känna att hjälpen finns där och om jag inte behöver den känna mig nöjd! Rätten att byta fanns där och visst hade jag funderingar om jag gjort rätt, men känslan att kunna byta är högre än att på tvång vara passiv,men ändå känslan på något vis vara engaread. Hur känner jag mig nu? Ånger? Bitter? Nej, inget av dessa... jag känner mig nöjd med mitt nya fack och nu är känslan att kunna vara passiv där. Så nu är jag nöjd med mitt nya fack? Och det gamla facket? Likgiltighet på detta vis att jag är inte på något vis bitter! Nu återstår jobbet? Är jag nöjd? Svar: klart NEJ Vad göra? Just nu vet jag inte alls! ... att diskuteras? Njäe, det är vad jag tycker... men däremot händelser och svängarna vad man tycker om dom utan att pådyvla någon annan om vad just den ska rösta på eller inte! Eller att någon pågrund av ett visst kön har åsikter som inte passar bara kasta ur sig: -Håll käft eller Stopp för helvete! Rätten att få uttrycka sig utan pådyvla denna såsom att majoriteten har bara så RÄTT!

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥